zaterdag 10 maart 2012

gezond en minder gezond

Eerst maar de minder gezonde: een etagère vol met cupcakes! Versierd met een randje kant en met uitgeknipte en geponste bloemetjes.
En dan nu een wat gezondere:
Twee lekkere appels, gemat op paarsgestreept papier dat komt van de linkerkant van het papier wat eronder verwerkt is. Het lint met ook van die lekkere appels erop loopt helemaal om de kaart heen, de eindjes zijn verstopt onder de appels aan de voorkant. Inspiratie voor deze kaart, gek genoeg, heb ik opgedaan van een condoleancekaart, die had ook een lint wat om de kaart heenliep. En ik kan het dan niet laten om zo'n kaart helemaal te ontleden en te snappen hoe het in elkaar zit. 
Gelukkig heb ik een nieuw woord hiervoor geleerd: het gaat niet om na-apen of jatten van iemands idee, nee, scraplifting! Oftewel, je ziet iets dat iemand heeft gemaakt, je vind het mooi, maakt het na maar geeft er je eigen draai aan. 
Scraplifting, hele wedstrijden worden gehouden met dit thema. Ik vind het een mooi idee. En mocht iemand geïnspireerd word door mijn kaarten, ga lekker aan het liften!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je een berichtje wilt achterlaten!