zondag 4 maart 2012

blauwe kaarten

Hoi,
wat een heerlijke dag vandaag, een groot gedeelte van de middag heeft de zon geschenen! Haha en ik was zo aan het kaarten maken dat ik pas naar buiten ging toen de zon al weg was. Maar ook zonder zon  was het heerlijk, de speeltuin achter het huis was vol met kinderen.

Ik zal twee kaarten laten zien die ik vanmiddag heb gemaakt, twee blauwe.

Ik heb in de Witte-boekenwinkel mooi blauw papier met linnenstruktuur gekocht. De eerste kaarten heb ik gemaakt met het linnen binnenin, maar het is erg lastig schrijven op deze struktuur, dus nu maak ik de kaarten zo, dat de linnenstruktuur aan de voorzijde van de kaart is.

De eerste kaart is gemaakt met gestreept papier en 3 geponste tulpen uit zilverpapier, dat ik nog over had van kerst. De swirls heb ik ergens vandaan, geen idee waar en ik had ze nog nooit eerder gebruikt. 
Het gestreepte papier heeft ook zilveren lijnen, vandaar de zilveren tulpjes. Bij deze kaart kwam ik erachter dat ik de zijkant niet gesneden had, hij was daardoor niet vierkant en paste niet in de envelop! Na het bijsnijden bleek dat een van de tulpjes wel erg dicht aan de rand zit. Ik kon m niet verwijderen zonder vlekken achter te laten, maar waarschijnlijk ben ik de enige die er last van heeft...

Het tweede kaartje heeft een internet-plaatje, de basis is van hetzelfde blauwe papier als de vorige en ook   een van de twee stroken papier die ik gebruikt heb is hetzelfde.
Beide kaarten zijn beinkt aan de randen.

Bedankt weer voor het langskomen en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat!
Groetjes.

1 opmerking:

  1. Hoi Wendie,

    leuke kaartjes in prachtig blauw. Dat je het zilver terug laat komen in de tulpjes is ook erg goed bedacht!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een berichtje wilt achterlaten!