zaterdag 20 juli 2013

meisje met vlinders

Ik heb deze week een nieuw techniek gebruikt, die wil ik graag delen. 
Ik nam een pagina uit een tijdschrift met een gezicht erop. De pagina die ik heb gebruikt was een reklame van een of ander luchtje. 
Met een oud pasje schraapte ik er gesso overheen, zo dat je het onderliggende gezicht nog wel kunt zien. Daarna heb ik het gezicht omgetrokken en van een eigen touch voorzien. De mond en de ogen wat groter, de wenkbrauwen wat anders, de haren aangepast.. En met acrylverf ben ik toen gaan verven. Naarmate de lagen groeiden, kon ik het origineel minder goed zien en werd het steeds meer mijn eigen gezicht.
De achtegrond heb ik gemaakt met de kleuren die ook in het gezicht en de haren voorkomen, roze, rood en blauw.
Tenslotte de vlinders gemaakt met een stencil van The Crafters Workshop, witte accenten gemaakt met mijn witte pen.
Ik vond het een leuk experiment!
Groeten en een goed weekend allemaal!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Wanda,
    ik vind dit weer heel bijzonder!
    Wat een mooie techniek en wat heb je het mooi gemaakt. Schitterend het gezicht en de vlinders!
    Heel erg mooi gedaan!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een berichtje wilt achterlaten!