woensdag 27 februari 2013

boek bewerkt

Hallo iedereen en welkom speciaal voor mijn nieuwe volgers! Vanmorgen ben ik weer heerlijk creatief geweest. Woensdagochtend is ook echt mijn ochtend voor mezelf, ik plan dan geen afspraken en zorg dat ik niets meer te doen heb dan wat ik zelf wil. En wat is dat dan? Lekker met verf, inkt en papier kliederen!

Deze morgen heb ik uit de stapel oude kinderboeken een boek met een hard kaft gepakt. Het is een gebonden boek. Ik heb van de 65 pagina's veel meer dan de helft verwijderd, zodat ik een heel dun boekje met hard kaft overhield. Pagina's verwijderen gaat het gemakkelijkst waar je het draad kan zien waarmee het boek gebonden is.

Daarna heb ik veel verschillende achtergronden gemaakt, en ze allemaal over 2 pagina's in het boek geplakt. Hiermee ga ik later aan het werk.

Voor de buitenkant heb ik eerst papier geverfd en vervolgens het boek hiermee "gekaft", zoals je dat op de middelbare school moet doen. Alleen heb ik de kaft vastgeplakt.
Verstevigd (en verfraaid) met washi-tape en stempelwerk. En hier is het resultaat!

De voorkant van het boekje. Ga ik nog verder bewerken want ik vind m nog wat te kaal.


Enkele pagina's die klaar zijn om verder te bewerken. Ik heb de achtergrond gemaakt met acrylverf, jammer genoeg zijn de kleuren niet heel mooi weergegeven.

En hier is de achterkant van het boekje. Je kan hier goed zien dat ik eerst de rug heb geplakt en daarna pas de achterkant.
Mijn handen jeuken om ermee aan de slag te gaan. Zowel met de binnen pagina's als met de voorkant, want die is mij nog te kaal. Helaas is mijn tafel opgeruimd en zitten er kinderen aan te spelen, dus voor mijn creatieve uitspattingen is geen plek meer. Ik zal geduldig moeten wachten tot het weekend...

Iedereen een goede week toegewenst met veel creativiteit!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Wanda,
    wat mooi!! Ben benieuwd hoe het uiteindelijk dan gaat worden!
    Die heldere kleuren spreken me aan!!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit gaat vast een juweeltje worden als het klaar is Wanda...de start is alvast super!

    groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een berichtje wilt achterlaten!