woensdag 23 januari 2013

Jozua

Ik heb vanmorgen een art-journal gemaakt van origamipapier. Dat had ik bewaard, waren restjes. Ik had ooit eens uit het midden een cirkel geknipt om bloemetjes mee te maken. 
Een papier heb ik in het midden van een A-4 tekenpapier geplakt. Toen de anderen ook geplakt, op zo'n manier dat er een aantal cirkels aan de randen ontstonden. Ik heb de randjes van de cirkels zwart gemaakt en toen vond ik het al zo mooi dat ik eigenlijk niet verder durfde. 
Maar ja, af was het ook nog echt niet. 
Ik ben in mn kast gedoken en heb een serie fijnschrijvers gevonden, ooit gekocht in 10 kleuren bij de Hema. Ik ben in elke cirkel gaan schrijven. En omdat ik dat zo spannend vind (ja echt spannend) ben ik er overdwars nog eens overheen gaan schrijven. Zo kan niemand het meer lezen. Zo, die spanning is eraf.
Vanwege deze spanning moest ik denken aan wat ik laatst hoorde over Jozua, een bijzondere man uit de bijbel. Hij kreeg de opdracht van God om sterk en moedig te zijn. En dat spreekt mij ook wel aan!
Dus deze letters geschreven, en tenslotte met verschillende kleuren wasco de cirkels en de randen van het origamipapier gekleurd.
Een heel verhaal weer, maar ik hoor van verschillende kanten dat mensen het plezierig vinden om te kunnen lezen hoe iets gemaakt is. En ik vind het ook leuk om dit te beschrijven, als een soort archief.

Bedankt voor het langskomen en voor de mails die ik regelmatig krijg! Iedereen een kunstige week toegewenst!
Wanda

8 opmerkingen:

  1. Wat heb je je origami papier hier leuk verwerkt Wanda!

    groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoe je dat gedaan hebt, ik denk ook nog een overwinning op jezelf.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is mooi zeg, Wanda! De kleuren en vooral het verhaal van Jozua waar je je door hebt laten inspireren!
    Dat geschrijf in een cirkel en er weer doorheen heeft een prachtig effect!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schitterend weer Wanda, ziet er super uit.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst hartelijke dank voor je bezoek aan mijn blogs en je lieve commentaar. Ik ben ner even door je blog gewandeld en wat maak je een mooie dingen. Vooral je journals zijn erg mooi maar ook je kaarten geven zoveel fantasie en creativiteit weer. Auper, blijf je volgen hoor
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Wanda

    Wat heb je dat weer prachtig gemaakt en zo leuk hoe je dat allemaal verteld .
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dat weer schitterend geworden, Wanda!! Super leuk ook om te lezen hoe je dit tot stand brengt!!

    Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful art journal page. Love the vibrant combination of writing and colorful patterns.
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een berichtje wilt achterlaten!