maandag 3 december 2012

Fall fearless and fly

Ik heb nu weer een artjournal die ik wil laten zien. De titel is: "Fall fearless and fly". Dit was het thema van een website voor een bepaalde periode. Ik heb het opgepikt als een soort aanmoediging. Met mijn creatieve werk kan ik "fouten maken" zonder bang te zijn ergens voor, want ik heb geen kritische leraar of andere kritische persoon voor wie ik het werk doen. Ik doe het voor mezelf. Alleen voor mezelf. Dus kan ik rustig experimenteren. Fouten maken is denk ik dan zelfs een foute term, want alles dat anders uitvalt dan ik had gewild heeft ofwel zijn eigen charme, ofwel ik leer hoe het beter kan! 

En in het engels klinkt dit thema ook nog mooi poetisch.

Hier is dus mijn Fall fearless and fly! Ik heb dit thema verbeeld door vlinders van klein naar groot omhoog te laten vliegen, alsof ze dus gevallen zijn. Ik heb de achtergrond gemaakt met waterverf. Vervolgens met een sheet de bomen erop gestempeld en omlijnd met een zwarte pen. Ik heb zelf een stempel van een blaadje gemaakt, die heb ik gebruikt met witte inkt. 
De vlinders opgeplakt en ook bewerkt met een zwarte pen. (Dit werken met een pen vind ik echt een heeeel leuk onderdeel van het journalen!). Vervolgens met een soort oliekrijt de vlinders een randje gegeven, dat kan je vooral bij de groene goed zien. 
Het mooie van die omrandingen vind ik dat de afbeelding veel meer in het papier wordt opgenomen, ipv dat het er bovenop ligt.
De randen van de pagina met oranje, rose en paars gekleurd, dat vond ik mooie sprookjesachtige kleuren. Ook de rand met pen bewerkt. Vervolgens de letters uit een 
ijdschrift geknipt, opgeplakt en ook een randje gegeven. 

Ik zie dat in het echt de kleuren wat helderder zijn en wat lichter, hier op de foto is vooral de rechterkant wat donker. 
Ik geniet heel erg van deze vorm van expressie, en ik wens jullie en mezelf een hele goede en creatieve week toe. En als je het viert: een heel goed Sinterklaasfeest woensdag!

7 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig geworden Wanda.
    Liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat is die prachtig, vooral de paarse vlinder springt eruit!
    Lekkere positieve instelling, houden zo. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende creatie!!

    Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi gemaakt Wanda!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooir heb je de woorden verbeeld Wanda, dat is al een kunst op zich!

    groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf! Idd een mooie tekst! En je maakt nooit fouten, je schept nieuwe mogelijkheden! Tenminste wel in ons creatieve gebied!
    De kleuren zijn ook erg mooi!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je een berichtje wilt achterlaten!